8.1.2016: NOVOROČNÍ KONCERT – vánoční motivy v barokní hudbě

Pozvánka ke stažení ve formátu .pdf    


























PROGRAM:


Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621): Puer nobis nascitur - varhanní chorál


Georg Friedrich Händel (1685-1759): Mesiáš - sopránové árie


  • Rejoice greatly, O daughter of Zion (1. díl, 16), Kniha Zachariáš 9,9-10
  • Then shall the eyes of the blind He shall feed His flock (1. díl, 17), Izajáš 35,5-6
  • Pifa, pastýřská hudba - pastorální symfonie (1. díl, 12)
  • How beautiful are the feet (2. díl, 34), Izajáš 52,7 a List Římanúm 10,15
  • I know that my Redeemer liveth (3. díl, 40), Jób 19,25-26



Johann Pachelbel (1653-1706): Vom Himmel hoch da komm ich her - varhanní chorál


Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736): Salve Regina c-moll pro soprán a varhany




ÚČINKUJÍ:


Jan Rozehnal (* 12. 5. 1957)

Absolvoval Konzervatoř v Kroměříži, obor hra na flétnu u prof.  Boženy  Růžičkové a brněnskou JAMU, obor dirigování sboru a orchestru u prof. Lubomíra  Mátla, prof. Dr. Otakara  Trhlíka a prof. Františka Jílka. Během studia na JAMU v roce 1979 založil Brněnský sbor Hudební mládeže (nyní Ars Brunensis Chorus), který získal mnohá ocenění v tuzemsku i zahraničí (sborové soutěže a festivaly v irském Corku, anglickém Middlesbrough, IFAS Pardubice, Festival sborového umění v Jihlavě). Působil jako dirigent opery Jihočeského divadla v Českých Budějovicích, poté jako hlavní sbormistr Brněnského filharmonického sboru. Spolupracoval též s Pražským filharmonickým sborem, vedl Pěvecké sdružení moravských učitelů a Sbor hudební mládeže v Brně.

Od r. 1990 je hlavním sbormistrem Slovenského filharmonického sboru, s nímž nastudoval množství zajímavých děl, jako Musorgského Borise Godunova a Verdiho Othella, Mahlerovu8. symfonii, Bethovenova Fidelia, Requiem B. A. Zimmermanna,  Schönbergovu operu Mojžíš a Áron (pro hostování v pařížském divadle Chatelet) a mnoho dalších.

V r. 1994 inicioval vznik komorního vokálního sdružení Camerata Bratislava, které se věnuje interpretaci renesanční a barokní hudby. Se Slovenským filharmonickým sborem realizoval nahrávky pro renomovaná světová vydavatelství (Decca, Harmonia Mundi, Marco Polo, Naxos, Deutsche Grammophon Gesellschaft, Slovakart, Radio France a další) a absolvoval s ním početná zahraniční turné v téměř všech státech Evropy, v Japonsku a v Izraeli.

Jako raritu uvedeme cenu ministerského předsedy Slovenské republiky V. Mečiara za francouzské ocenění  zmíněné nahrávky Kryštofa  Haranta. 


Ildikó Szabó
vystudovala Konzervatoř v Bratislavě, obor zpěv u prof.  L´uby  Baricové, následovalo soukromé studium zpěvu ve Vídni u prof. I. Plautz.  Po absolutoriu  konzervatoře působila v Divadle Josefa Gregora Tajovského v Banské Bystrici, v divadle Nová scéna v Bratislavě, ve Slovenském filharmonickém sboru, v sólovém ansámblu Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Pravidelně spolupracovala s dnes již neexistujícím Pražským komorním sborem. V Německu hostuje v operních domech v Aachen, ve Freibergu a v Halberstadtu. Pravidelně spolupracuje s komorními soubory na projektech převážně duchovní hudby.