Slávek Klecandr

písničkář, zpěvák, kytarista a kapelník skupiny Oboroh.


Ve svých deseti letech se přestěhoval do Kostelce nad Orlicí, kde se postupně zapojoval do místní hudební scény. V roce 1969 působil jako baskytarista v Orchestru B. Bečičky. Od roku 1975 působil v undergroundové kapele Bílé světlo, nejprve jako baskytarista, od roku 1978 jako kytarista. Kapela byla napojená na legendární Plastic People of the Universe, Slávka Klecandra proto začíná sledovat StB. Hrál i v dalších kapelách - např. Andromeda nebo Neon. 

V roce 1982 vzniká skupina Prostor, kde je repertoár tvořen výhradně Klecandrovými skladbami a která se dostane až do finále Beat Salonu do Prahy. V roce 1985 se Prostor rozpadá a vzniká bezejmenná skupina, která se schází na faře v Třebechovicích pod Orebem a tajně vystupují na evangelických farách po celé republice. Její repertoár  tvoří Klecandrem zhudebněné biblické žalmy, které se později stávají i základním repertoárem Oborohu, který vzniká v roce 1988, a náplní jeho prvních dvou alb. Další alba Oborohu - Kámen, Marah a Nocí mořem obsahují převážně Klecandrovy autorské písně. V roce 2000 vydal sólové album Protější břeh, na kterém spolupracoval mj. s Blankou Táborskou, Ivem Viktorinem, Karlem Markytánem, Vlastou Redlem, Ditou Zangeovou, Petrem Vavříkem a se svým bratrem Václavem Klecandrem taktéž členem Oborohu.

Od roku 2009 kapela změnila obsazení a tvoří ji: Slávek Klecandr, Roman Dostál, Libor Ježek a Jarda Jetenský.

Kromě koncertů s Oborohem vystupuje také sám nebo dříve též s písničkářkou Evou Henychovou, v minulosti také s Ditou Zangeovou.


Diskografie: 
Žalmy (1991) – Oboroh
Nebeská kavárna (1992) – Oboroh jako doprovodná kapela Sváti Karáska
Spatřujeme světlo (Žalmy 2) (1993) – Oboroh
Kámen (1996) – Oboroh
Marah (1998) – Oboroh
Protější břeh (2000) – Klecandr
Nocí mořem (2006) – Oboroh
Noc v Oborohu - 20 let (DVD, 2009) – Oboroh
Ve věci probuzení (2010) – Oboroh
Žalmy III. (2011) – Oboroh
Šel přes potok Cedron k hoře (2012) – Oboroh


 „Sólové vystupování mi - na rozdíl od hraní s kapelou – umožňuje určitou volnost. Ačkoli má každé vystoupení jisté proporce a stavbu, lze jej okamžitě přizpůsobovat situaci, náladě a prostředí. Svou roli při výběru písní hraje samozřejmě i období, v němž se právě koncert odehrává. V čase adventním nebo vánočním, navíc třeba v sakrálním prostoru, vystoupení vypadá jinak než uprostřed léta pod širým nebem na festivalu na plovárně.  Koncertuji s pomocí kvalitní aparatury, několika kytar různých ladění a foukacích harmonik. Jde mi o to, aby na mých sólových recitálech i u písní známých z nahrávek s Oborohem nebo s jinými muzikantskými přáteli nespadla instrumentální stránka do roviny jednoduchých doprovodů, nýbrž aby sama o sobě nesla hudební sdělení“. 
Slávek Klecandr


"A když se vám někdy podaří slyšet Slávka živě a samotného, budete překvapeni, kolik muziky dokáže ještě dnes jeden člověk s kytarou udělat."
Milan Tesař, redaktor Rádia Proglas