fb

Fotogalerie z koncertu 

 

 

Účinkuje soubor staré hudby Capella Ornamentata.  

Soubor vznikl v roce 2007 a jeho název bychom mohli přeložit jako „zpěvy ozdobené“. Hlavním posláním ansámblu je snaha o autentickou interpretaci převážně duchovní hudby 16. a 17. století a prezentace v České republice zatím méně známých dechových nástrojů jako je cink, sackbut a dulcian. Jeho členové působí v renomovaných českých i zahraničních souborech staré hudby. Má na svém kontě řadu vystoupení na prestižních festivalech v České republice i v zahraničí a do svých projektů zve zahraniční hudebníky. Capella Ornamentata se prezentuje i v rozhlasovém a televizním vysílání.


Houslistka Lucie Sedláková Hůlová, absolventka pražské konzervatoře a pražské Akademie Múzických umění, se v současnosti věnuje jak sólové dráze, tak i komorní hudbě. Je členkou a sólistkou komorního orchestru Praga Camerata, vystupuje i s jinými s předními českými orchestry a po několik sezon byla i členkou UBS Verbier Festival Youth Orchestra, kde měla možnost spolupracovat s předními světovými dirigenty a instrumentalisty. Se svým manželem, violoncellistou Martinem Sedlákem, tvoří České smyčcové duo a společně s klavíristkou Veronikou Böhmovou tvoří též Kinsky Trio Prague – s těmito soubory, ale též jako sólistka má za sebou stovky úspěšných vystoupení nejen v Evropě, ale i v Severní a Jižní Americe a Asii. Vytvořila řadu rozhlasových nahrávek; se svým otcem, houslistou Pavlem Hůlou natočila též CD s houslovými koncerty A. Vivaldiho.


Rodák z Dačic Richard Šeda absolvoval v roce 1996 na konzervatoři v Českých Budějovicích, kde studoval hru na trubku ve třídě Jiřího Pelikána. Již během studia se zajímal o starou hudbu a historicky poučenou interpretaci. S cinkem se poprvé setkal v roce 1998 na nahrávce Michnovy Loutny České Michaela Pospíšila, v jehož souboru Ritornello také získával první zkušenosti s nástrojem. Od roku 2005 se účastnil řady interpretačních kurzů v Praze a ve Francii, mimo jiné pod vedením francouzské cinkenistky Judith Pacquier, s jejímž souborem Les traversées baroques dnes účinkuje. Z dalších zahraničních souborů, s nimiž pravidelně spolupracuje, jmenujme například Concerto Copenhagen a operní projekt v Královské opeře v Kodani v roce 2009 pod vedením Larse Ulrika Mortensena nebo Ensemble Artaserse a evropské koncertní turné s kontratenoristou Philippem Jarousskym v roce 2013. V Rakousku je často zván ke spolupráci s Wiener Hofburgkapelle a Clemencic Consort (René Clemencic), v České republice spolupracuje zejména se soubory Cappella Mariana (Vojtěch Semerád) a Collegium Marianum (Jana Semerádová) a dále například Ensemble Inégal (Adam Viktora) a Collegium 1704 (Václav Luks).

 

Marek Čermák je absolventem orchestrálního dirigování na brněnské JAMU. Své hlavní zaměření soustředí na interpretaci tzv. staré hudby, dále díla 20. století a hudby soudobé. Teoretické a historické poznatky v oboru provozovací praxe založil na studiu hudebních traktátů a archiválií z doby 18. a 19. století, zkušeností orchestrálního řízení a ansámblové hry pak v rámci dirigentské praxe s nejrůznějšími soudobými i historickými soubory, praktické zkušenosti na poli hry komorní a sólové získal u hráčů Shaleva ad El a Jamese Johnstona.
Je uměleckým vedoucím souboru Musica Figuralis, spolupracuje se soubory Societas incognitorum, Ars Brunensis Chorus, Solamente naturali, Státní filharmonie Brno, Moravská filharmonie Olomouc, Czech ensemble baroque, aj.
V souvislosti se svojí praxí se také věnuje výuce sólové a souborové hry spolu se hrou generálbasu dle traktátů ze druhé poloviny 18. století s aplikací na hru kontinua ve skupině klávesových nástrojů.
Těžištěm jeho působení je řízení a propagace projektů zaměřených na obnovené premiéry moravské, rakouské a české hudby z doby 2. poloviny 18. století v autentické interpretaci na dobové nástroje.

 

 

 

 

Podrobnosti o souboru najdete webových stránkách souboru.

 

Program:
Johann Heinrich Schmelzer (c.1623 - 1680) Sonatina VI


Georg Muffat (1653 – 1704) Ciacona

Johann Vierdanck (1605 – 1646) Capriccio à 2 Cornetti o Violini soli

Johann Caspar Kerll (1627 – 1693) Sonata à 2

Johann Caspar Kerll Toccata Cromatica con Durezze e Ligature

Girolamo Frescobaldi (1583 – 1643) Canzon La Bernadina

Salomone Rossi (1570 – 1630) Sonata terza sopra l´arie di Romanesca

Giovanni Battista Buonamente (c.1595 – 1642) Sonata à 2

Johann Heinrich Schmelzer (c.1623 - 1680) Sonata Quarta

Anonym, 17. století Sonata à 2

Marco Ucellini (c.1603 – 1680) Aria quinta sopra la Bergamasca

 

 

Lucie Sedláková Hůlová – barokní housle

Richard Šeda – cink, zobcová flétna

Marek Čermák – varhany